تبلیغات
مرجع معرفی جنگ افزار و تجهیزات نظامی - جت آموزشی Javelin،ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی


مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 12 مرداد 1391
جت پیشرفته آموزشیJavelin محصول مشترك آمریكا و رژیم صهیونیستی



Javelin Mk-20

در سال 2004، صنایع هوائی اسرائیل (IAI) و ATG آمریكا از موافقتنامه ای جهت توسعه و تولید نمونه 2 سرنشینه آموزشی از خانواده نظامی Javelin خبر دادند: Javelin Mk-20 و Javelin Mk-30 .
Mk-20 ، جت آموزشی پایه +phase 2 و Mk-30 ، جت آموزشی پیشرفته مشتق از Mk-20 است با موتورهای پرتوان تر، آویونیك كارامدتر، یك شبیه ساز جاسازی شده و سیستم آموزش مجازی.
پیش نمونه آزمایشی مدل غیر نظامی Javelin به نام Mk-10 ، اولین پرواز خود را در سپتامبر 2005 از فرودگاه Centennial واقع در Englewood به انجام رساند. مدل غیر نظامی Javelin بر اساس برنامه زمان بندی شده در اواخر سال 2008 وارد خدمت خواهد شد. كار ساخت جت آموزشی نظامی Javelin Mk-20 قبل از اتمام سال 2007 آغاز و در سال 2009 آماده برای ورود به خدمت خواهد بود. Javelin Mk-30 از اواسط 2008 كار ساخت آن آغاز و برای سال 2010 به خدمت در خواهد آمد.



بنا به دلخواه مشتری امكانات مدل نظامی Javelin میتواند از ATG آمریكا و یا IAI اسرائیل بهره ببرد. IAI اسرائیل سیستم یكپارچه نظامی را برای HUD و دیگر سیستمهای كاكپیت فراهم میاورد. مدل نظامی Javelin دارای بدنه ای بسیار مقاوم، كامپوزیت و با وزن كم است. Javelin مجهز به دو سكان عمودی با زاویه 20 درجه اریب به سمت خارج میباشد. Javelin Mk-20 ، آموزشهای پایه phase 2 را پوشش میدهد و به راحتی خلبانهائی كه به تازگی آموزش phase 1 Ab را با موفقیت پشت سرگذاشته اند میتوانند با آن پرواز كنند. بنا به درخواست مشتری بسیاری از آموزشهای پیشرفته phase 3 توسط Mk-20 میسر خواهد بود.

كاكپیت و سیستمهای آویونیك Javelin Mk-20 با نمایشگرها و سیستمهای عملیاتی بسیاری از جنگنده های حال حاضر دنیا از قبیل: Eurofighter, F-15, F-16, MiG-29, Rafale و Su-30 سازگار شده است. Javelin Mk-30 آموزشهای پیشرفته phase 3 و phase 4 را كه به سمت "آموزش جنگنده" سوق داده میشود را پوشش میدهند. خلبانها پی از طی موفقیت آمیز این مرحله قادر به انتقال به phase 5 یا آموزشهای واحد تبدیل عملیاتی OCU خواهند بود. Mk-30 آموزشهای ناوبری تاكتیكی و آرایش پروازی را در سرعتهای تا 500kt و در ارتفاع پست را فراهم میاورد. آموزشهای تاكتیكی هوا به زمین ، حملات شبیه سازی شده هوا به زمین و دفاع بر علیه تهدیدات شبیه سازی شده موشكهای سطح به هوا را پوشش میدهد.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/0509015_5.jpg

آ موزش، شامل شناسائی و حملات شبیه سازی شده اهداف زمینی با بكار گیری رادار روزنه تركیبی SAR و سیستم مادون قرمز جلونگر FLIR میباشد. در آموزشهای تاكتیكی حملات هوا به هوا ، خلبانان دانشجو قادر خواهند بود با بكارگیری مانور در g بالا برعلیه هواپیماهای دشمن و به كارگیری تاكتیكهای پدافندی، مهارتهای خود را افزایش دهند. دوره های آموزشی شامل عملیات شبیه سازی شده رادار كنترل آتش در خلال بازدارندگی و نبردهای نزدیك میباشد. خلبانان تحت آموزش قادر خواهند بود تا مهارتهایشان را از طریق دستورات تركیبی میدان نبرد شبیه سازی شده شامل نمایش تهدیدات و اهداف افزایش دهند. استاد خلبان میتواند به تعداد اهداف هوائی و تهدیدات زمین به هوای شبیه سازی شده بیافزاید. قابلیتهای مونیتورینگ همزمان، به استاد خلبان این اجازه را میدهد تا خلبان دانشجو را در پرواز مستقل مونیتور نماید.

كاكپیت مجهز به سیستم HOTAS و HUD دوگانه در برابر خلبان و استاد خلبان میباشد. صندلیهای كاكپیت ساخته مارتین- بیكر و با قابلیت عمل در حالت صفر- صفر است. Avidyne Corporation مستقر در ماساچوست امریكا، سیستم Entegra را برای كاكپیت فراهم میاورد. Entegra شامل دو نمایش دهنده قطری 10.4 اینچی - یك نمایش دهنده مقدماتی پرواز PFD و نمایش دهنده چند كاره MFD در هر دو كابین میباشد. PFD مسئول نمایش وضع، سرعت هوائی، ارتفاع و سرعت عمودی است. MFD مسئول نمایش مسیر پروازی بر روی نقشه رنگی متحرك با نمایش عوارض زمینی و ترافیك و دیتالینك با اطلاعات شرایط جوی گرافیكی میباشد. Entegra همچنین شامل یك سیستم مدیریت پرواز پیشرفته، ارتباطی و ناوبری VHF، دریافت كننده و پاسخ دهنده Mode S و دریافت كننده دو گانه GPS میباشد.



موتورهای نصب شده بر روی Javelin Mk-20 ، دو دستگاه موتور توربوفن Williams International FJ33-4-17M با قابلیت كنترل الكترونیكی تمام دیجیتال FADEC میباشد. موتورها مجهز به سیستم روغن معكوس جهت انجام مانورهای آكروباتیك میباشد. هنوز اطلاعاتی از موتور در نظر گرفته شده برای مدل Mk-30 در دست نیست. مخزن سوخت 280 گالنی در داخل بدنه ، پشت كاكیت، بین موتورها و ورودی های هوای موتور قرار دارد. Mk-20 دارای سرعتی بیش از 0.85 ماخ است و قابلیت تحمل 6g+ و 3g- را دارد. سرعت فرودی معدل 110kt و سرعت واماندگی زیر 90kt را دارد. حداكثر سرعت Javelin Mk-30 معادل 0.95 ماخ و قابلیت تحمل 6g+ و 3g- و سرعت فرودی معادل 130kt را دارد. هر دو مدل Mk-20 و Mk-30 دارای برد عبوری معادل 1,200nm و حداكثر سقف پروازی معادل 13,715m/ 45000ft میباشند.

سیستم آموزش مجازی شامل یك سیستم ارزیابی خلبان، سیستم طرح ریزی عملیات و پرسش از خلبان MPDS، شبیه سازها و یك كلاس آموزشی بر اساس اطلاع و برنامه مدیریت آموزشی است. استاد خلبان و دانشجو قابلیت دسترسی به آلات و ادوات مانور نبردهای هوائی ACMI از نوع پرسشگر از خلبان را دارند.



مشخصات Javelin MK-10:

خدمه: 2
طول: 11.28 متر
فاصله دو نوك بال: 7.65 متر
ارتفاع: 3.20 متر
مساحت بال: 13 متر مربع
وزن خالی: 2 111 كیلوگرم
حداكثر وزن برخاست: 3100 كیلوگرم
نرخ صعود: 46 متر بر ثانیه
نسبت كشش به وزن: 0.56









طبقه بندی: جت اموزشی، 
ارسال توسط عرفان غلامی
آرشیو مطالب
نظر سنجی1
به نظرشما وضعیت سوریه چه خواهد شد؟







نظر سنجی2
خبرنامه