تبلیغات
مرجع معرفی جنگ افزار و تجهیزات نظامی - آشنایی با با بالگرد NH-90


مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 28 شهریور 1392
http://uploadtak.com/images/u6818_NH90_at_selnp.jpg


در تاریخ 1 سپتامبر سال 1992، قراردادی با شرکت صنایع NATO Helicopter Industries (NHI) برای طراحی و توسعه بالگرد NH-90 توسط NAHEMA (NATO Helicopter Management Agency) منعقد شد.کمپانی NH متشکل 3 شرکت با 4 ملیت مختلف شامل شرکت ایتالیایی آگوستا وستلند ، شرکت یوروکوپتر(مشترک بین آلمان و فرانسه) و شرکت استورک فوکر هلند است.
این کنسرسیوم کار خود را با ساخت نمونه اول (PT-1) در سال 1993 آغاز نمود،(PT-1) نخستین پرواز خود را در 18 دسامبر سال 1995 با موفقیت به انجام رساند.نمونه دوم (PT-2) نیزدر 19 مارس 1997 و نمونه سوم (PT-3) در 27 نوامبر 1998 پرواز کردند.



http://uploadtak.com/images/u6818_NH90_at_selnp.jpg
تصویری از بالگرد NH-90 نیروی هوایی آلمان

http://uploadtak.com/images/h7865_NH90_NATO_Frigate_He.jpg

این بالگرد در دو نوع اصلی توسعه داده شد.نوع اول (NH-90 TTH) مدل تاکتیکی برای حمل و نقل و نوع دوم (NH-90 NFH) مخصوص نیروی دریایی و برای نشست و برخاست بر روی ناو
مدل NFH :

این بالگرد قابلیت نصب و پرتاب موشکهای ضد کشتی(ضد جنگ واحد سطح - ASuW) و اژدرهای ضد زیر دریایی (جنگ ضد زیر دریایی - ASW) را دارد.از دیگر قابلیتهای این بالگرد ،تجهیز آن به سیستمهای هشدار قفل رادار، لیزر و سیستم دفاع از خود الکترونیکی برای پخش chaff/flare است . این مدل از بالگرد ها برای پرواز در شب و روز و در هر شرایط آب و خوایی و همچنین در برابر عوارض ناشی از حرکت کشتی ها تجهیز شده اند.
با توجه به امکانات اضافه شده به این مدل نقش های اضافی همچون حمایت از دفاع ضد هوایی در میدان نبرد،تأمین تدارکات از راه هوا،جستجو و نجات،حمل و نقل سربازان در نظر گرفته شده است.
مدل TTH :

این بالگرد قابلیت حمل 20 نفر یا 2,500 کیلوگرم محموله ، برای عملیات های تاکتیکی مثل هلی بورن(HeliBorne) و جستجو و نجات و حمل و نقل سربازان به میدان نبرد، بسیار مناسب است.این بالگرد با استفاده از اتصالات خاص و تغییرات اندک می تواند برای عملیات امداد و نجات و حمل مجروحین تطبیق داده شده و 12 برانکارد مخصوص حمل مجروحین را حمل کند.
نقش های ویژه ای که برای این بالگرد وجود دارد شامل تخلیه پزشکی(12 مجروح)،عملیات ویژه،جنگ الکترونیک،پست فرواندهی هوابرد،تخلیه چتربازان،حمل و نقل VIP و آموزش پرواز می باشد.

http://uploadtak.com/images/m3929_Mehrzweckhubschraube.jpg

بالگرد NH-90 از دو تیپ موتور شامل RTM322-01/9 ساخت شرکت رولزرویس و T700/T6E1 ساخت شرکت فیات اویو استفاده می کند. موتور T700/T6E1 در هلیکوپترهای ایتالیایی استفاده شده و مابقی از موتور RTM322-01/9 شرکت رولزرویس استفاده می کنند.

کاربران:

این بالگرد در حال حاضر در کشورهایی همچون عربستان سعودی ، استرالیا ، بلژیک ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، ایتالیا، هلند ، نیوزلند ، نروژ ، عمان ، پرتقال ، اسپانیا و سوئد در حال خدمت است.
بالگرد NH-90 جزو پیشرفته ترین بالگردهای حمل و نقل نفرات و تجهیزات در دنیاست. تا کنون بیش از 360 فروند از این بالگرد تولید شده که 11 کشور عضو پیمان ناتو و چند کشور دیگر از آن بهره مند هستند.در حال حاضر نیز کشورهایی از اروپا،آسیا و به دنبال آن از استرالیا در حال دریافت و بکارگیری این بالگرد توانمند هستند.

مشخصات :

- خدمه : 2 نفر
- ظرفیت : 20 سرباز / 12 برانکار مخصوص حمل مجروح/ 2 پالت مخصوص حمل بار ناتو(هر کدام 10تن)
- طول روتور: 16.13 متر
- وزن خالی : 5.4 تن
- حداکثر وزن حین تیک اف : 10.6 تن
- طول : 16.13 متر
- ارتفاع : 5.23 متر
- وزن بار قابل حمل در کارگو : 2500 کیلو گرم
- تعداد نفرات قابل حمل : 20 نفر
- قدرت موتور : 2 *2230 اسب بخار

http://uploadtak.com/images/z9279_Maquette_NH_90.jpg

http://uploadtak.com/images/j2891_ILA_2010_Samstag_101.jpg

عملکرد:

- حداکثر سرعت : 300 کیلومتر بر ساعت
- برد عملیاتی با وزن استاندارد : 800 کیلومتر
- سقف پرواز : 6000 متر
- میزان صعود : 480 متر بر دقیقه

موتورها :

- 2× Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9 turboshaft, 1,662 kW (2,230 shp) each
- 2× General Electric T700-T6E turboshafts, 1,577 kW (2,115 shp) each

تجهیزات ناوبری :

Two inertial nav units with embedded GPS -
- One radar altimeter
- One doppler velocity sensor
- Two air data systems and one ADF and two multi-mode receivers (VOR, ILS, DME)

بالگردهای مشابه :

- AgustaWestland AW101
- Mil Mi-17
- Mil Mi-38
- CH-148 Cyclone
- Eurocopter EC 725
- Eurocopter AS332 Super Puma
- Sikorsky MH-60R Seahawk

ویژگیهای خاص :

- پرواز در چهار جهت با استفاده از سیستم پیشرفته fly-by-wire
- کابین تمام دیجیتال با نمایشگرهای چندکاره (multi-function)
- رمپ عقب برقی
- واحد قدرت کمکی (APU)
- روتورها و دم تاشو
- هشدار دهنده های اتوماتیک نزدیک شدن به زمین
- سیستم ذخیره صدای داخل کابین و اطلاعات پروازی
- رادار هواشناسی
- نمایشگر بر روی هلمت خلبان

منبع :
Http://www.Military.ir/forums/topic/9684



طبقه بندی: بالگرد، 
برچسب ها: NH-90، بالگرد، هلیکوپتر، بالگرد نظامی، بالگرد تهاجمی، هلیکوپتر نظامی، هلیکوپتر تهاجمی، CH-148 Cyclone، AgustaWestland AW101، عربستان سعودی، استرالیا، بلژیک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، نیوزلند، نروژ، عمان، پرتقال، اسپانیا و سوئد، هلیکوپترهای ایتالیایی، تخلیه پزشکی(12 مجروح)، عملیات ویژه، جنگ الکترونیک، پست فرواندهی هوابرد، تخلیه چتربازان، HeliBorne، سیستمهای هشدار قفل رادار، لیزر و سیستم دفاع از خود الکترونیکی، جنگ ضد زیر دریایی - ASW، اژدرهای ضد زیر دریایی، ضد جنگ واحد سطح - ASuW، پرتاب موشکهای ضد کشتی، نیروی دریایی، نیروی هوایی آلمان، PT-1، شرکت ایتالیایی آگوستا وستلند، شرکت یوروکوپتر(مشترک بین آلمان و فرانسه)، شرکت استورک فوکر هلند، NATO Helicopter Industries (NHI)، جنگ افزار، worldarmy، worldarmy.mihanblog.com،
ارسال توسط عرفان غلامی
آرشیو مطالب
نظر سنجی1
به نظرشما وضعیت سوریه چه خواهد شد؟







نظر سنجی2
خبرنامه