تبلیغات
مرجع معرفی جنگ افزار و تجهیزات نظامی - آشنایی با بمب افکن سنگین B-47


مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 6 شهریور 1392
http://uploadtak.com/images/q9635_2092459.jpg


تاریخچه :

در سالهای 1943-1944 طراحان بویینگ در تلاش برای ساختن بمب افکنی با موتورهای جت بودند.تا آن زمتن،به جز آلمان فقط انگلستان توانسته بود عملا از موتورهای جت (در هواپیماهای گلاسترمتئور) استفاده کند.حاصل مطالعات بویینگ، مدل 424 نامیده شد که در واقع همان B-29 ،ولی با یک جفت موتور جت زیر بالهایش بود.با تغیر طرح و قراردادن موتورها درون بدنه،هواپیمای مدل 432 به وجود آمد.

این فعالیت ها با پایان جنگ جهانی دوم همطمان شد.تحت تاثیر قوی اسناد به دست آمده از آلمان مغلوب،امریکایی ها به اهمیت بالهای پسگرا پی بردند.بنابر این،تغیراتی در مدل 432 داده شد که نهایتا به طرح مدل 450 انجامید.در این طرح به دلیل کمبود نیروی پیشران موتورهای جت (در آن زمان)،علاوه بر دو جفت موتور قبلی،دو موتور اضافی هم در برون سوی بالها نصب شد.هواپیمای جدید، استراتوجت شهرت یافت و نیروی هوایی ایالات متحده آنرا ایکس.بی.47 (XB-47) نامید.

http://uploadtak.com/images/b5_1785191.jpg

http://uploadtak.com/images/l9562_1963265.jpg

ویژگی ها :

بعضی از ویژگی های ایکس.بی-47 در آن زمان تازگی داشت،بالهای بسیار نازک با پسگرایی زیاد(و کمی فروافتاده) و شش موتور جت (یک جفت موتور به هم چسبیده و یک موتور تکی در زیر هر بال)به دلیل بار زیاد و شتابگیری ضعیف طرح های اولیه، از راکتهای کمکی جاتو در طرح های بعدی استفاده شد.البته جایگاه های تابت جاتو ها،وزن اضافه ای را هم بر هواپیما تحمیل میکرد،نتیجتا با افزایش مسافت فرود،ناگزیری از چترهای ترمز فرود هم استفاده شد.

اولین پرواز آزمایشی XB-47 ها در 16 دسامبر 1947 و در شرایطی نه چندان مناسب برای آزمودن چنین هواپیمای جدیدی انجام شد،با این حال موفقیت اولین پرواز بیش از حد انتظار بود.این هواپیما در طول سالهای بعدی رکوردهای جدیدی را به جا گذاشت،مثلا اولین پرواز جت بر فراز قطب شمال را در سپتامبر 1951 انجام داد.
http://uploadtak.com/images/s425_1755849.jpg


تولیدات :

B-47A و B-47B اولین مدلهای تولیدی بودند و خود مدل بی ،شامل زیرمدلهای مختبفی (مثل آموزشی و شناسایی) بود.B-47E مدل استانداردی برای تولید بود که به صندلی های پرتاب شونده و موتورهای جدیدتر مجهز بود و مدلهای فرعی دیگری را شامل میشد.مجموعا بیش از 2000 فروند از انواع مختلف B-47 در کارخانه های بویینگ،داگلاس و لاکهید تولید شدند.

تولید B-47 در فوریه 1957 خاتمه یافت.در آن زمان تصور میشد که روسها با داشتن موشکهای جدید زمین به هوا،نفوذ به حریمشان را حتی در ارتفاعات بالاتر تهدید خواهند کرد،بنابراین در کارایی بی-47 تردید هایی جدی به وجود آمد که تدارک ناکتیکهای جدیدی را برای نفوذ را الزامی کرد. (این تاکتیک ها در B-52 عملی شد) هرچند تلاشهایی برای تطبیق B-47 با ماموریت های هواپیماهای جنگنده انجام شد تا بقای آن را تداوم بخشد، ویژگی های نامناسب طرح و سقوط شش فروندش در مدت 30 روز در سال 1958،این تلاشها را ناکام گذاشت.

http://uploadtak.com/images/m5186_1657058.jpg

http://uploadtak.com/images/d1187_1029342.jpg

انواع مدلها :

B-47A
B-47B
DB-47B
RB-47B
TB-47B
B-47E
EB-47L
B-47H

مشخصات فنی مدل B-47E :

پیشرانه :
- شش موتور توربوجت جنرال الکتریک J-47
- بیشترین رانش موتور : 7.2 هزارپوند
ابعاد :
دهانه بال: 116 فوت
مساحت ناخالص بال: 1428 فوت مکعب
طول: 107 فوت
ارتفاع: 28 فوت
وزن ها :
وزن ناخالص: 206 هزار پوند
بیشترین بارمزد جنگی : 20 هزار پوند
عملکرد پروازی :
بیشترین سرعت: 606 مایل بر ساعت
سرعت کروز: 525 مایل بر ساعت
سقف پرواز خدمتی: 40.5 هزار پا
برد: 4.1 هزار مایل

توضیحات :
تسلیحات دفاعی شامل دو توپ هوایی 20 م.م کنترل شونده با رادار (در برجک دم)
مجهز به صندلی های پرتاب شونده
تعداد تولید شده: بیش از 2000 فروند


طبقه بندی: بمب افکن ها، 
برچسب ها: آشنایی با بمب افکن سنگین B-47، بمب، بمب افکن، بمب افکن سنگین، هواپیماهای گلاسترمتئور، B-29، یروی هوایی ایالات متحده، XB-47، B-47A، موشکهای جدید زمین به هوا، توپ هوایی 20 م.م کنترل شونده با رادار، صندلی های پرتاب شونده، جنگ افزار، worldarmy، worldarmy.mihanblog.com،
ارسال توسط عرفان غلامی
آرشیو مطالب
نظر سنجی1
به نظرشما وضعیت سوریه چه خواهد شد؟







نظر سنجی2
خبرنامه